Hjælp til Simested.dk

På denne kommercielle del af Simested.dk kan du få en mailadresse med postkasse indeholdende 250 MB plads. Derudover får du tildelt 100 MB hjemmesideplads, som bliver tilknyttet et sub-domæne med samme navn som din mailadresse. Alt dette får du for blot 50 kr. inkl. moms pr. år.

En mailadresse på domænet Simested.dk er ikke eksklusivt forbeholdt beboere i Simested og Omegn. Har du en tilknytning til byen, eller anden interesse i en mailadresse der hedder @Simested.dk, så er du velkommen til at købe en mailadresse.

Et sub-domæne er en "hjemmesideadresse" som indgår i adressen "www.simested.dk".

Hvis du f.eks. vælger en mailadresse som hedder "jensen", da bliver din mailadresse til "jensen@simested.dk". Derudover bliver "jensen" til dit sub-domæne. Dette adressenavn indsættes sådan: "www.jensen.simested.dk", og på denne måde kan du og andre kalde din personlige hjemmeside frem. Endelig kan du også kalde din hjemmeside frem ved at bruge adressen: "www.simested.dk/jensen".

Der er ingen grænser for, hvad du kan få af mailadresse og dertilhørende hjemmeside som sub-domæne adresse, men du skal undgå de danske bogstaver "æ, ø og å", og evt. erstatte dem med "ae, oe og aa".

Du kan naturligvis også købe dit eget domæne, og få dette tilknyttet din hjemmeside. Derved får du en "rigtig" hjemmesideadresse, som ikke indeholder navnet "simested.dk", og heller ikke din mailadresse som sub-domæne.

Den mailadresse du køber på simested.dk kan læses via den WebMail, som stilles til rådighed på simested.dk. Men du kan også hente dine mails hjem til din egen computer og mailprogram, via POP3 serveren. Du skal oprette en mailkonto i dit mailprogram med følgende oplysninger:

Server til indgående post (POP3): mail.simested.dk
Server til udgående post (SMTP): mail.simested.dk

Brugernavn: XXXXXX@simested.dk   (Erstat X´erne med din mailadresse)
Adgangskode:  XXXXXX (erstat X´erne med dit kodeord)

Yderligere skal du under "Flere indstillinger" angive, at "Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse", og vælge indstillingen "Brug samme indstillinger som på server til indgående post". Denne indstilling er nødvendig, hvis du vil sende mail via Simested serveren under udgående post.

Det kodeord du vælger ved oprettelse af din nye mailadresse på simested.dk, er det samme til både mail og hjemmeside. Hjemmesider skal uploades (overføres) til webserver med en FTP klient. Denne FTP klient skal bruge følgende indstillinger:

Adresse: ftp.simested.dk
Brugernavn: XXXXXX (erstat X´erne med din mailadresse uden @simested.dk)
Kodeord: XXXXX (erstat X´erne med dit kodeord)

Ved bestilling oplyses standardoplysninger til brug for oprettelse og fakturering. Faktura vil komme fra WebHotel HanSoft, og indbetaling af årligt gebyr sker hertil. Support ydes via mail ved at skrive til hansoft@hansoft.dk. Support og hjælp til hjemmesider ydes via mail fra samme adresse.

Når bestillingen er gået igennem kan du printe en kvittering, som indeholder de oplysninger der skal bruges for indbetaling af det årlige gebyr. Når indbetalingen er registreret aktiveres din mailadresse og hjemmeside, og der fremsendes en faktura på beløbet via din nye mailadresse.